ĮRENGĖME ILGIAUSIĄ HORIZONTALIĄ VELDINĘ LIETUVOJE

Kai dirbama nedideliame aukštyje ant vagonų ar cisternų yra sudėtinga rasti tinkamą sprendimą saugumui užtikrinti. Įprasta apraišų ir lyno su energijos sugėrėju kombinacija netinka. Kad 2m ilgio lynas su absorberiu sulaikytų kritimą, reikia minimaliai 6.25m aukščio. Tuo tarpu vagonai ir auto cisternos įprastai yra ~3.5-4.2m aukščio. Bene geriausias sprendimas ir dažniausiai naudojamas sprendimas šiuose situacijose – horizontali vedlinė.

Horizontalių vedlinių tipai

Ji gali būti įvairių tipų – bėginė arba trosinė. Bėginio tipo vedlinių didžiulis privalumas yra tai, kad joms reikalingas mažesnis saugus aukštis – atstumas kritimui sulaikyti. Kritimo metu bėgis tik vos pralinksta.

Trosinės horizontalios vedlinės dažnai būna pigesnės ir joms reikia mažiau tarpinių tvirtinimo taškų. Tačiau kritimo metu lynas išsitempia ir palinksta. Jei dirbama 2-3m aukštyje, trosinė vedlinė nėra tinkamas sprendimas ir būtina rinktis bėgį.

Įrengta ilgiausia Lietuvoje horizontali vedlinė

Vagonų plovimo punkte abiejose rampos pusėse įrengtos dvi 234m ilgio horizontalios vedlinės. Tai yra pati ilgiausia horizontali vedlinė kada nors įrengtos Lietuvoje. Sistema skirta apsaugoti darbuotojus, dirbančius ant vagonų stogo, nuo kritimo iš aukščio – kritimo metu automatinis blokatorius sustabdo darbuotojo kritimą ir apsaugo jį nuo sužeidimų.

Dėl didelio sistemos ilgio ir mažo saugaus aukščio buvo pasirinkta horizontali dviejų lygiagrečių lynų inkaravimo vedlinė TRACTEL “TRAVSAFE”. Šis produktas buvo taip pat efektyviausias kainos prasme. Įrengiant alternatyvias sistemas būtų reikalingos sudėtingos nešančiosios konstrukcijos, kurios dėl svorio sukurtų dideles apkrovas stoginės konstrukcijoms.